tisdag 4 november 2008

Nytt magasin

Igår köpte jag Debbie Bliss första stickningsmagasin fyllt av mysiga mönster på barnfiltar, mängder av kvinnliga och manliga tröjor, stickväskor, pennskrin, äggvärmare mm. mm. Numret är mycket stilfullt och man störs inte av en massa reklam, även om den naturligtvis finns där, mest gällande Debbie Bliss eget garn. Debbie Bliss publicerar också guider till hur man stickar och förstår en del vanliga mönster. Detta går naturligtvis att lära sig på annat sätt, men vill man förstå sig på både den brittiska och den amerikanska terminologin inom stickning, så är det här perfekt. 
***
Jag läser magasinet vid frukostbordet till en varm kopp te och bara njuter. För det finns också ett recept på engelska scones med marmelad, som bara ser så frestande ut.Det här mönstret skulle jag vilja sticka om jag kunde. Jag får bara öva på lite på kablar först...

1 kommentar:

  1. det är inte svårt att sticka flätor, prova så kommer du att upptäcka det!

    SvaraRadera